Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Linguascapes - Language learning in social media worlds

Projektet finansieras av Stiftelsen Marcus och Amalia Wallenberg och löper över tre år (2011-2013).

Medverkande forskare: Sylvi Vigmo och Annika Lantz-Andersson från Institionen för pedagogik, kommuniktion och lärande (GU), och Rhonwen Bowen, Institutionen för språk och litteraturer (GU).

Projektet, som är ett internationellt samarbete, avser att studera vilken potential sociala medier har för lärande och användning av engelska som världsspråk. I sociala medier är bild, ljud, text och video integrerade och samspelar utan särskiljning av specifika språkliga kompetenser i mer traditionell mening. Genom deltagande, interaktion, och samarbete i sociala medier, använder och utvecklar ungdomar andra språkkunskaper och kompetenser av relevans för språklärande, som inte enkelt kan definieras inom ramen för det som vanligtvis värderas och bedöms i skolan.

Sidansvarig: Gunhild Vidén|Sidan uppdaterades: 2011-04-04
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?